2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılında Ortaöğretim Kurumları Müdür Yardımcılarının Görevleri Yönetmeliği 79 maddelsinde sıralanan görev tanımlarından, tarafınıza verilen görev, yetki ve sorumlulukları
1.Millî Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Kurumları Yönetmeliğinde Belirtilen Müdür baş yardımcısının görev yetki ve sorumluluklarını yerine getirir.
2.Derslerin öğretmenlere dağıtımı ile ilgili ders programlarının hazırlanmasını sağlar. Aylık karşılığı ders görevini dolduramayan öğretmenler ile öğretmen görevlendirilemeyen dersleri, millî eğitim müdürlüğüne gönderilmek üzere müdüre bildirir.
3.Müdür yardımcıları, öğretmen ve öğrencilerin nöbet çizelgelerini hazırlayarak müdürün onayına sunar ve nöbet görevlerini kontrol eder.
4.Okulumuzda açılacak destekleme ve yetiştirme kursları ile mesleki kursların çalışma plânını hazırlar, Öğretmen ve/veya usta öğretici görevlendirilmesi, eğitim araç-gereç ve donatıma yönelik öneride bulunur.Kurslarda görev alan öğretmen ve personel ile kurslara katılan öğrencilere ilişkin devam, devamsızlık, disiplin ve benzeri diğer iş ve işlemleri yürüttür, Kurs çalışmalarında yönetici, öğretmen ve personele yapılacak ücret ödemelerine ilişkin işlemleri yapar, Müdürün onayı ile kursların periyodik denetimini yaparak hazırladığı raporu en geç bir hafta içinde müdüre sunar.
5.Kurumda kurs, seminer ders dışı egzersiz çalışmaları ve benzeri etkinliklerin düzenlenip yürütülmesini sağlar. Bu etkinliklerin çalışma saatleri dışında ve hafta sonlarında yapılması durumunda idarî nöbet görevi yapar.
6.Öğretmenlerin ve personelin göreve başlama, görevden ayrılma, izin, hastalık ve diğer devam-devamsızlık durumlarını takip eder. Ek-Ders ve maaş işlemlerinin zamanında yapar, Kurumumuzda görevli idareci, öğretmen ve dışardan okulumuzda görevli öğretmenlerin ek-ders puantajlarını MYS (Yeni Harcama Yönetim Sistemi ) ne girilmesi ve çıktılarının İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Muhasebe Bölümüne teslim edilmesini sağlar.
7.Norm kadro ile ilgili iş ve işlemleri mevzuata uygun bir şekilde yapılmasını sağlar.
8.İdareci, memur, öğretmen ve hizmetlilerin özlük dosyalarıyla, ilgili işlemleri yürütür, , Öğretmen, memur ve hizmetlilerin dosyalarını tutar, bunlarla ilgili değişiklikleri zamanında defter ve belgelere işler. Özlük dosyası eksik olanları bilgilendirmek ve zamanında kurumumuza gönderilmesi için yazışmaları takip eder, Kurumumuzda görevli idareci, öğretmen ve personelin terfisi gelenlerin takibinin yapılması, Milli Eğitim Bakanlığı MEBBIS sistemine girilmesi, güncellenmesi ve terfi çıktılarının İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü Muhasebe Bölümüne teslim edilmesi, Millî Eğitim Bakanlığı MEBBIS’de personelin izinleri, aile durumları, ödül, kimlik bilgileri, güncellenmesi ve hizmetiçi eğitim seminer belgelerinin zamanında girilmesini sağlar
9.Yıllık plan ve zümreler ile ilgili iş ve işlemleri mevzuat hükümlerine göre planlanmasını sağlar ve müdürün onayına sunar.
10.Disiplin kuruluna başkanlık eder, ödül ve disiplinle ilgili iş ve işlemleri mevzuatına uygun olarak yürütür. Okul öğrenci ödül ve disiplin kuruluna başkanlık eder.
11.Müdürle birlikte öğretmenler kurulu toplantılarının gündemini hazırlar, kurulun sekreterya iş ve işlemlerini seçilen öğretmenlerle birlikte yürütür. Tutanakların düzenlenmesi, dosyalanması ve kararların uygulanmasında müdüre yardımcı olur.
12.Öğretmenlerin Mesleki Eğitim Çalışmalarını planlar ve müdürün onayına sunar.
13.Öğle yemeği ve Taşımalı öğrenciler ile ilgili iş ve İşlemleri ilgili mevzuata göre yürütür ve puantajların mebbis sitemine işlenmesini sağlar.
14.Okul Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yürütme Komisyonu Toplantısı ile Rehberlik Hizmetleri Yürütme Kurulu toplantısının planlamasını yapar ve müdürün onayına sunar.
15.Her ay okulun elektrik, su, telefon ve internet fatura harcamalarının MYS (Yeni Harcama Yönetim Sistemi ) girilip, ödeme emri belgelerinin sistemden alınıp Mal Müdürlüğüne teslim edilmesi ve takibinin yapılması
16.Okulumuzda görevlendirilen ücretli öğretmenler/usta öğreticilerin sigorta giriş ve çıkış işlemlerinin yürütülmesi, Ek-Ders ve maaş işlemlerinin zamanında yapılması ve kayıt altına alınmasını sağlar.
17.Okul Aile Birliği ile ilgili bütün iş ve işlemleri ilgili mevzuata göre yürütülmesini sağlar, varsa aksaklıklar rapor halinde müdüre sunar.
18.Görev alanı ile ilgili olarak yıllık çalışma takvimi hazırlar ve uygular.
19.Görev alanı ile ilgili defter, dosya, belge ve çizelgeleri zamanında hazırlar.
20.Görev alanı ile ilgili Elektronik ortamda veri tabanı üzerinden bilgi alışverişi ile ilgili işlemleri yürütür.
21.Nöbet çizelgesine göre nöbet tutulmasını sağlar, diğer görevlilerle birlikte nöbet hizmetlerinin aksatılmadan yürütülmesini sağlar, varsa aksaklıklar rapor halinde müdüre sunar.
22.Görev alanıyla ilgili kurul, komisyon ve ekiplere başkanlık eder, toplantı tutanaklarını dosyalar ve istendiğinde ilgili kişiye teslim eder.
23.DYS ve diğer yollardan gelen yazışmaları takip edilmesi, cevap verilmesi gereken yazıların zamanında ve usulüne uygun şekilde cevaplanması sağlar.
24.Kendisine verilen görevlerle ilgili her türlü arşivlemeyi yapar.
25.Görev alanı ile ilgili Kurum ya da kişilerle ilgili yazıları dosyalar, gizli kalması gerekenlerin gizliliğini sağlar.
26.Kurumumuzun meb.k12.tr e-postasının takip edilmesini sağlar, varsa görev alanı ile ilgili yazılar için gereğini yapar.
27.Görev alanı ile ilgili her türlü tebligat işlemini mevzuatına uygun olarak gerçekleştirir.
28.Görev alanı ile ilgili her türlü istatistikleri yapar ve arşivler.
29.Uhdesine verilen bütün görevleri “Eğitim kurumlarında hijyen şartlarının geliştirilmesi ve enfeksiyon önleme kontrol kılavuzu” doğrultusunda iş ve işlemleri yürütür ve gerekli önlemleri alır.varsa aksaklıklar bir rapor halinde müdüre sunar.
30.Ayrıca, görev tanımında belirtilen diğer görevler ile müdür tarafından verilen görevleri de yapar.
Telefon
05324174107